Co se líbí známému, mohlo by se líbit i mě

Doporučení přes sociální sítě dnes stále více nahrazují osobní kontakt a přebírají tak funkci sdělování kladných i záporných referencí k prodejním portálům a nabízeným službám.
sit

Jak se prezentovat na sociálních sítích

Dříve fungoval obchod tak, že přitahoval pozornost okolo procházejících zákazníků svou výlohou s prezentací nabízených produktů a služeb. Tuto funkci dnes přebírá webová prezentace. Našim cílem je, aby zákazník naši výlohu viděl, zastavil se u ní, obchod navštívil a v ideálním případě si něco koupil. Tohoto efektu docílíme pomocí reklamních kampaní.

Druhým neméně důležitým přístupem je prodej na základě pozitivních nebo negativních doporučení. Pokud má náš známy (rodinný příslušník, obchodní partner atd.) s prodejcem na internetu dobré zkušenosti, nebo je spokojen s kvalitou nabízeného zboží, bude je dále doporučovat a kladně hodnotit. Tyto doporučení mohou často podpořit naše rozhodování, zda v daném obchodě nakoupit.

Dnes je téměř nutnost, vlastnit firemní fanouškovský profil na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+).
simple-social-icons
Při sestavování profilu je třeba dodržovat několik základních pravidel:

  • Profil musí být aktuální a poskytovat relevantní informace
  • Informace musí být pokud možno unikátní
  • Informace musí mít poutavý charakter a být zpracovány vizuálně přitažlivým způsobem
  • Informace musí mít potenciál dalšího virálního šíření mezi uživateli
  • Jedná se o vizuálně přitažlivý obsah (různý, pro různé zájmové skupiny)
  • Jedná se o hodnotnou informaci s potenciálem dalšího šíření
  • Jedná se o reklamní akci, soutěž nebo anketu, kterou propagují sami členové sítě
  • Je zavádějící řešit kvalitu profilu na sociální síti podle počtu fanoušku
  • Lepším, ukazatelem je počet kladných hodnocení a komentářů k příspěvkům
  • Nejrelevantnějším ukazatelem je však počet komentářů, tedy kdo o daném problému hovoří
Nedílnou součástí každé reklamní kampaně je tvorba správné strategie. Ta by měla zahrnovat:

  • Plán uveřejňování nových příspěvků
  • A to jak z hlediska jejich obsahu (uvedení nového výrobu na trh, sleva, výprodej atd.)
  • Tak i datum a čas kdy se daná informace zobrazí relevantním uživatelům
  • Reklamní kampaně lze rovněž podpořit formou placené reklamy PPC a to jak na konkrétní článek v profilu na sociální síti tak přímo odkazem na prodejní portál
Nedílnou stránkou komunitních a sociálních sítí je i šíření nepravdivých, smyšlených a negativních komentářů. Je velmi časté, že úspěšné projekty bývají hanobeny či pomlouvány, právě díky tomu, že jsou úspěšné. Je nutné si uvědomit, že i negativní reklama je prospěšná, nesmí však přesáhnout přípustnou mez.

Účelem je získat co největší míru konverze. Jde o největší procento aktivních fanoušků, kteří naše profily na sociálních sítích opravdu sledují a mají potenciál k tomu, aby svou aktivitu přetvořili v nákup námi nabízených produktů či služeb.

Jak se prezentují mí konkurenti ?

Sledování konkurence je díky internetu jednoduché i komplikované zároveň. Manuálním procházením webových prezentací a sledování profilů na sociálních sítích je časově náročné.
Naproti tomu sledování profilů konkurentů na sociálních sítích, je přínosným zdrojem informací o tom, co konkurence dělá, jak působí na své fanoušky (potenciální zákazníky), jaké další aktivity realizují, zda sponzorují nebo podporují charitativní činnost, jak se prezentují na výstavách, reklamních akcích a podobně.

Díky našemu automatizovanému řešení, lze sledovat nejen dynamiku (co se děje na) našich i konkurenčních profilech na sociálních sítích, ale lze tak sledovat i vývoj v čase a samozřejmě i samotný obsah prezentovaný na sociálních sítích.