Za kolik prodávám já? Mohu zdražit nebo musím zlevnit? Jaké ceny a strategii jejich tvorby používá konkurence?

V dnešní době je důležité vědět, za jaké ceny prodáváme, zda jsou naše ceny nejnižší (průnikové), střední nebo naopak nejvyšší pro daný produkt. Jakou přidanou hodnotu k produktu nabízíme, abychom byli schopni obhájit požadovanou cenu. Jaká je naše dostupnost zboží a jak se prezentujeme vůči konkurenci.
Při prodeji se dnes zákazníci obvykle rozhodují podle několika kritérií. Mezi nejvýznamnější patří:

  • Nízká cena – zákazníci preferují nízké ceny i na úkor rizika nákupu u nedůvěryhodného prodejce
  • Značka prodejce – zákazníci preferují známé prodejce, kteří jsou v jejich povědomí a to jak na základě doporučení, tak díky marketingové kampani, kterou se prodejce prezentuje
  • Dostupnost zboží – pokud se zákazník rozhodné dané zboží koupit, obvykle požaduje jeho dodání v co nejkratším termínu
  • Záruka a servis – zákazník zvažuje pořízení zboží s prodlouženou zárukou a kvalitním záručním či pozáručním servisem
  • Doplňkové (nadstandardní) služby – které poskytujeme nad rámec běžných nabídek, může se jednat o individuální poradenství, různé formy on-line komunikace, montáž, zvláštní formy dopravy atd.

Agregátory zboží

Dnes je téměř nutnost prezentovat své produkty v agregátorech zboží. Můžeme tak získat nové zákazníky, ale naproti tomu dochází k přímému srovnání naší nabídky a cen s konkurencí. Zákazníci obvykle preferují nízkou cenu, případně doplňkové služby.

Nejvýznamnější české agregátory Zboží.cz, Heuréka.cz a Google nákupy navíc zpoplatňují prokliky na produkty. Je tedy nutné efektivně (nejlépe automatizovaně) sledovat vývoj cen a nabídek vámi prodávaných komodit.

Registrací do našeho systému získáte přístup k automatizovanému nástroji pro analýzu cen a konkurence.
agregatorey3
Naše řešení umožňuje sledovat vývoj cen daného produktu, a to jak v rámci agregátorů tak přímo na stánkách vašich konkurentů. Můžete tak získat informaci o:

  • Nejnižší ceně, Nejvyšší a průměrné ceně prodávaného zboží
  • Lze přibližně identifikovat, za jaké ceny reálně prodává konkurence
  • Možnost rychlé reakce na akční nabídky a průnikové ceny
  • Identifikace nekalých a podvodných praktik vašich konkurentů

Přímé sledování cen a dostupnost zboží

Přímé sledování cen vybraných produktů vám umožní sledovat vývoj přímo na stránkách konkurence. Můžete tak identifikovat změny dříve nežli se projeví v agregátorech zboží. Náš systém vždy přímo navštíví stránky konkurence a identifikuje cenu zboží, dostupnost případně počet kusů na skladě.

Může se stát, že konkurence neprezentuje své produkty v agregátorech, případně nemá dostatečný kredit pro zobrazování nabídek. Díky našemu nástroji můžete sledovat i tyto prodejní portály a jejich změny v pravidelných reportech a statistikách.

Nekalé a podvodné praktiky

Porovnáme-li informace o produktech a cenách, které vy a vaši konkurenti prezentujete v agregátorech zboží s metodou Přímého sledování cen a dostupnosti zboží. Můžeme zjistit rozdíly a nekalé praktiky při ovlivňování zákazníků. Mezi nejčastější prohřešky patří:
  • V agregátorech je uváděna jiná cena nežli v samotném eshopu
  • V agregátorech je zboží deklarováno jako dostupné (k okamžité expedici), naproti tomu v eshopu je zboží nedostupné nebo na objednávku
  • V popisu zboží jsou užita klíčová slova příbuzných produktů, tento postup se používá v případě, kdy prodejce nemá daný konkrétní produkt a snaží se zákazníkovi nabídnout produkt příbuzný, podobný, zaměnitelný
zlodej2
Některé nedostatky mohou být způsobeny faktem, že agregátory informace stahují v určitých intervalech. Ze strany uživatele může dojít k omylu, neznalosti, nebo zanedbáním. Častým nedostatkem bývá manuální export informací (XML feedu) do agregátorů. Exportovaný obsah není přímo napojen na skladovou a prodejní evidenci eshopu a tím pádem může docházet k nekonzistenci.

Samozřejmě se nekalé praktiky mohou používat zcela záměrně. Náš nástroj umožní tyto praktiky identifikovat a doporučí vám jak v dané situaci postupovat, abyste je u vaší konkurence eliminovali.

Akční nabídky

U velkých společností se stále častěji setkáváme s možností tvorby akčních nabídek. Často jsme doslova zahlcení množstvím tištěných letáků či reklamních emailů. Manuální tvorba těchto podkladů je poměrně časově i technicky náročná a pro malé podnikatele neřešitelná.
Námi nabízený on-line nástroj vám pomůže při tvorbě reklamních letáků (v podobě vhodné pro on-line publikování i tisk) a emailů s akčními nabídkami. Proces tvorby celého letáku tak zabere několik desítek minut. Můžete také integrovat a použít svou vlastní vizuální styl nebo využít některou s námi nabízených šablon.
Akční nabídkou tak můžete oslovit nové zákazníky, aktivovat stávající zákazníky, případně poskytnou slevy nebo výprodeje na starší skladové zásoby.

Aukční systémy

U velkých společností se stále častěji setkáváme s možností tvorby akčních nabídek. Často jsme doslova zahlcení množstvím tištěných letáků či reklamních emailů. Manuální tvorba těchto podkladů je poměrně časově i technicky náročná a pro malé podnikatele neřešitelná.

Námi nabízený on-line nástroj vám pomůže při tvorbě reklamních letáků (v podobě vhodné pro on-line publikování i tisk) a emailů s akčními nabídkami. Proces tvorby celého letáku tak zabere několik desítek minut. Můžete také integrovat a použít svou vlastní vizuální styl nebo využít některou s námi nabízených šablon.

Akční nabídkou tak můžete oslovit nové zákazníky, aktivovat stávající zákazníky, případně poskytnou slevy nebo výprodeje na starší skladové zásoby.